Sunday, April 20, 2014

VIRTUEL SHOPS


Jeg ved ikke om du har bemærket det, men jeg har faktisk fået et par virtu- elle shops her på det sidste. Dels Design Galleriet på danske Amio og så min egen Hr. John på Etsy, som er en international platform.
Du skal være mere end velkommen til at tjekke dem ud og lægge en til- bagemelding eller hilsen. Der er altid plads til forbedringer.

På Etsy, er der virkelig store prisforskelle på produkterne, alt efter hvor i verden de er produceret. Der er ingen tvivl om at det er svært for os her i vesten at konkurrerer på prisen med varer som er produceret i østen.

Selvfølgelig har de heller ikke den samme timeløn, som vi har her. Et andet konkurrence parameter er selvfølgelig kvaliteten, som også hænger sam- men med timelønnen. Her er det for mig at se ikke tale om den samme kva- litet. Men prisen på deres varer, skal selvfølgelig passe til deres hjemme- markeder.

Prismæssigt er der selvfølgelig ikke så meget at miste, hvis du køber en varer fra østen og den ikke lever op til forventningerne. Jeg ville dog nok tøve lidt med at bestille en kjole, der er lavet i østen, hvis jeg vil være sikker på pasformen.
Det gælder selvfølgelig også den anden vej og til en væsentlig højere pris. Der kan vores priser måske virke uopnåelige.

Signalværdien er dog ikke til at tage fejl af, hvis de vil have kunder fra vest- en. Man kan også sælge sine varer for billigt. For i vesten forventer vi at pris- en hænger sammen med kvaliteten.
Det er så vores fordel. Vi må konkurrerer på kvaliteten i design, håndværk, materialer og service ikke mindst.
Men på en måde kan du være nok så international på internettet. Det er langt fra alle steder, der kan handle sammen, når økonomierne er så forskellige.

Hvad synes du og hvilke erfaringer har du med at handle ovennævnte eller tilsvarende steder ?



 Billeder fra jubilæumsudstilling 2010, Fotos: Daniel Clément

No comments: