Thursday, October 14, 2010

FASHIONSTRATEGIES

Der er to fremherskende tendenser inden for modestrategier i øjeblikket. Den ene går ud på at være udbredt på så mange medieplatforme som muligt. Her er Burberry og Louis Vuitton med helt fremme.

Den anden tendens går ud på det modsatte; eksklusivitet og hemmeligheds- kræmmeri, for at få masser af omtale. Her er Tom Ford en af foregangs- mændene. Han havde udstedt kameraforbud og kun inviteret 100 mennesker til fremvisningen af sin nye kollektion.

Spørgsmålet er så, hvad der virker bedst. Jeg hælder mest til den sidste stra- tegi. Fordi luksusvarene bliver mainstream med den første metode, der ud- vander det eksklusive når luksus bliver hvermandseje. De vil måske sælge mere på den korte bane, men underminerer simpelthen brandet på længere sigt.


Tom Ford vil til gengæld opnå det modsatte. . . Han skaber større interesse og gør dermed sit design mere eksklusivt og attråværdigt.
Det bliver spændende at følge med og se hvem der overlever. Du kan læse mere om disse tendenser på Fashion Forums hjemmeside her.

No comments: