Monday, September 27, 2010

The Money Issue



-I forlængelse af  indlæg fra den 22/9, siger man jo at tid er penge. . .

Hvordan prissætter man sit arbejde ? Hvad er ens arbejde værd ? Det er noget af det sværeste at fastsætte.
Det kommer selvfølgelig an på både hvad kunden forestiller sig, hvad slags kjole, snit, detaljer og stof de vil have. Og ikke mindst hvor meget de vil ofre på sig selv.

På Skrædderlaugets officielle hjemmeside her kan man, hvis man klikker på billederne og angiver en timeløn, få en idé om hvad prisen bliver. . .

Som jeg har været inde på i tidligere indlæg, tager det generelt sin tid at fremstille en helt unique kjole.
Min erfaring har dog lært mig at give et ca.-overslag, når kunder spørger til prisen.

Kunden ved således hvad de har  at holde sig til og hvad de kan forvente og jeg ved hvad jeg har at gøre med og kan bedre tilrettelægge arbejdet inden for disse rammer.

Men selvfølgelig kan jeg kræse og bruge al den tid jeg behøver, hvis penge ikke spiller nogen rolle. . .
Men nu skal man jo heller ikke gøre det hele op i penge. Når jeg bruger tid på kunder, ser jeg det mere som en investering på sigt, som forhåbenlig kommer godt igen.

Nogle gange kommer det endda igen fra en helt uventet kant. Er det mon det man kalder karma ?

No comments: